Het einddoel van Integrale Kwaliteitszorg bestaat uit het continu garanderen en verbeteren van de hulp- en dienstverlening aan onze gebruikers.
De Vereniging hanteert volgende uitgangspunten bij Integrale Kwaliteitszorg:
- De cliënt staat centraal.
- Kwaliteit is nooit af.
- We handelen planmatig en systematisch.
- Het algemeen besef dat alle activiteiten en hun interactie bijdragen tot de eindkwaliteit. Alles is kwaliteit en het is de verantwoordelijkheid van iedereen.
- Het belang van het verzamelen en analyseren van gegevens: meten is immers weten.
- Er wordt in vertrouwen verantwoordelijkheid gedelegeerd tot op het laagst mogelijke niveau (subsidiariteitsprincipe).
- Gebruikers worden voortdurend betrokken en om feedback gevraagd.
Deze visie wordt geoperationaliseerd via ons kwaliteitssysteem dat bestaat uit het kwaliteitshandboek (borgen), de kwaliteitsplanning (verbeteren en vernieuwen) en zelfevaluaties (evalueren en verantwoorden).