Home

Onze kerncompetenties

Kerncompetenties zijn te vergelijken met de waarden die belangrijk zijn in de Vereniging Ons Tehuis.  Kerncompetenties zijn dé referentie voor het gedrag dat van elke medewerker in de V.O.T. wordt verwacht, ongeacht welke functie de medewerker uitoefent, op welk niveau, binnen welke deelorganisatie of afdeling. 

De kerncompetenties zijn vastgelegd op basis van de missie en visie van de V.O.T.  Het zijn met andere woorden gedragscompetenties waarover elke medewerker moet beschikken om de missie en visie te realiseren.

Onze kerncompetenties zijn:

  • Kwaliteitsgericht handelen

Met de beschikbare middelen de hoogst mogelijke kwaliteit realiseren en in stand houden door hoge eisen te stellen aan het resultaat van opdrachten en diensten.  Er is een streven naar continue verbetering en resultaten worden geborgd.

  • Betrokkenheid

Zich identificeren met de V.O.T. als organisatie en werkgever.  Aanpassen van het eigen gedrag aan de noden, prioriteiten en cultuur van de organisatie en op een constructieve wijze bijdragen aan de realisatie van de missie en doelstellingen van de organisatie.  Zich gedreven blijven inspannen om de beoogde doelstellingen te realiseren en door zich te blijven inzetten, ook bij moeilijke omstandigheden.

  • Klant- en cliëntgerichtheid

Onderzoeken van wensen en behoeften van de cliënt en interne klant en hiernaar handelen.  Anticiperen op behoeften van cliënten en interne klanten en een hoge prioriteit geven aan goede dienstverlening en klant- en cliënttevredenheid.