Home

Organisatorische visie

Een belangrijk onderdeel van onze organisatorische visie is onze organisatiecultuur.  Hiermee bedoelen we de gemeenschappelijke waarden en normen van de organisatie en het daaruit voortvloeiende gedrag.  Hierbij denken we in eerste instantie aan de drie kerncompetenties die voor iedere medewerker van VOT gelden:

  • kwaliteitsgericht handelen
  • betrokkenheid
  • klant- en cliëntgerichtheid.

 

De organisatorische visie van de Vereniging is gebaseerd op drie pijlers:

  • Het unitmodel, gebaseerd op onderstaande kenmerken:
    • decentralisatie van de integrale ondernemingsverantwoordelijkheid
    • cliëntgestuurd organisatieconcept
    • intern ondernemerschap door deregulering
    • decentralisatie van operationele bevoegdheden
    • synergie door strategisch management.
  • Talent- en competentiemanagement

Talent- en competentiemanagement vertrekt vanuit de organisatie en de eisen aan een functie maar ook vanuit de medewerker en zijn of haar persoonlijke talenten.  Het doel is het beste uit medewerkers, teams en organisatie te halen en dit in functie van de missie en doelstellingen van de organisatie.

  • Lerende organisatie

Een lerende organisatie is een organisatie die in staat is zich permanent te verbeteren, te vernieuwen en te ontwikkelen.